h2c's Global Hospitality Distribution Study
Die Global Hospitality Distribution Study von h2c wurde im Februar 2023 veröffentlicht. Unter anderem hat Michaela Papenhoff (Founder and Managing Director - h2c GmbH) Mitglied in unserem Expertenkreis Technology bei der Studie mitgewirkt und uns die Studie zur Verfügung gestellt.
Die Coronakrise hatte zumindest eine sehr positive Auswirkung auf die Hotellerie, die noch wenig durch harte Zahlen belegt ist: Die signifikante Steigerung der Online-Direktbuchungen. Basierend auf den Zahlen von 96 Hotelketten weltweit, die über 2 Millionen Zimmer repräsentieren, sind die Webseiten-Umsätze im Jahr 2022 auf 20% des Gesamtertrags gestiegen. Dies ist eine Verdoppelung gegenüber 2017, als h2c die erste Distributions-Studie durchgeführt hat.
Die wesentlichen Studienergebnisse sind folgende:
- 6 in 10 bookings now online: While the IBE share nearly doubled from 10 to 20% over the five-year period from 2017, the OTA share including bed banks grew 5 percentage points to 35%.
- 1 size does not fit all: About nine in 10 large chains use the CRS as leading system. In contrary, nearly six in 10 small chains rely on their PMS to control distribution.
- 2 in 10 question CRS usage: Of the 73 chains using a CRS, 13 said that it should be replaced either with another system or multiple systems.
- System cost is a key criteria: For acquiring a new system, costs and affordable integration options got a boost as decision criteria, increasing 45 percentage points from 24% in 2017 to 69% in 2022.
- Big chains pass on costs: Amidst inflationary pressures, 64% of chains pass on their elevated costs to guests, with large chains much more inclined to do so versus smaller chains.
- Innovation leaders requested: Six in 10 hotel chains were unable to name distribution innovation leaders.
Hier geht's zur kompletten Studie als PDF
h2c's Global Hospitality Distribution Study
- 22.02.2023